Tto 1 reis naar Engeland

zo 08.05.16

Een paar keer vroeg opstaan en overdag een vol programma, de tweetalige brugklassers zijn naar Engeland geweest. Hun eerste reis op Metameer kende wel een paar spannende momenten. Lucas van Meijel uit thv1a doet verslag:

“Ik begin bij het begin en dat is dat ik met de bus naar Engeland ging. We moesten op een zondag om 06.30 uur klaar staan op school. En daar gingen we dan op naar Engeland met een hele reis voor de boeg. We moesten naar het plaatsje Duinkerke, dat ligt in Frankrijk. Vanuit dat plaatsje gingen we op de boot. We kwamen aan in Dover, dat ligt in Engeland en je kunt het zien wanneer het Dover is, omdat er heel witte kliffen zijn. We moesten nog 3 uur rijden voordat we aankwamen in camp xplore. Toen we aankwamen, moesten we ons huisje zoeken met ons groepje en een kamer zoeken die je leuk vond. En dan: ga maar uitpakken. Na het uitpakken hebben we gegeten. Diezelfde avond ging het brandalarm af om 01.00 uur. Dinsdag zijn we op het kamp gebleven en hebben heel veel leuke dingen gedaan, zoals een waterracket maken en ‘s avonds hebben we nog een paar races gedaan in hun gymzaal. Woensdag waren we al aan het ontbijten rond 07.30 uur, want we gingen naar Londen. Toen we in Londen aankwamen, zijn we meteen naar het Natural History Museum gegaan. Na het museum zijn we naar Buckingham Palace geweest. De koningin was er wel, maar we hebben haar niet gezien. Daarna gingen we naar Covert Garden, een heel maar dan ook heel groot shoppingcenter. Na het bezoekje aan Covert Garden zijn we naar de McDonalds geweest. Na de Mac gingen we naar de musical Charlie and The Chocolate Factory. Daarna reden we naar huis. Donderdag hebben we het grootste deel hetzelfde gedaan. Alleen we hebben in plaats van de waterracket een podcast gemaakt. En toen gebeurde het weer. Ja, je raadt het al. ‘s Avons laat opnieuw een brandalarm, 04.30 uur om precies te zijn. Vrijdag moesten we opstaan om 05.00 uur in verband met files, omdat we terug gingen naar Nederland. Onderweg hebben we een botsing gehad met een auto met een klapband die tegen ons aan knalde. Op de boot was heel veel turbulentie. De rest van de dag hebben we gewoon gereden…”