Vragen m.b.t. de iPad

Vraag: Waarom werkt Magister niet op een iPad?
Antwoord: Magister heeft Silverlight nodig. Dit programma werkt niet op een iPad. Daarom heeft Magister een speciale platform onafhankelijke versie gemaakt, Magister 6. Deze open je via de browser. Op de Home pagina van deze website vind je de link.

Vraag: Hoe krijg ik de app van Magister op mijn iPhone om zo mijn kind te kunnen volgen?
Antwoord: De app kun je in de App Store vinden. Om hiermee te kunnen werken moet je de app wel met de inlognaam en het wachtwoord van de leerling installeren. Je kunt op iPhone echter ook met Magister 6 werken.

Vraag: Het is handig dat tussen verschillende apparaten de mogelijkheid bestaat om zaken te synchroniseren. Is het op een of andere wijze mogelijk om de agenda van Magister te synchroniseren met de agenda in de iPad en dan dus ook met een agenda op de telefoon?
Antwoord: Voor het synchroniseren van bestanden gebruiken de leerlingen Onedrive. Magister is een gesloten omgeving. De Magister agenda is dan ook niet met andere agenda’s te synchroniseren.

Vraag: Welke apps worden er door de leerlingen gebruikt?
Antwoord: Op Magister staat een studiewijzer met alle instructies en / of handleidingen van de apps die door de leerlingen worden gebruikt.

Vraag: Is er een antivirus programma op de iPad geïnstalleerd.
Antwoord: Nee. Een dergelijk programma bestaat niet.

Vraag: Is een los toetsenbord en verhoogsteun nodig voor het langdurig gebruik van de iPad bij het zelf maken van documenten aan een bureau?
Antwoord: Op school wordt er geen lappen tekst ingevoerd. Een toetsenbord is hier dan ook niet noodzakelijk. Als er thuis veel getypt wordt op de iPad is een toetsenbord (bleutooth techniek) wel aan te bevelen.

Vraag: Kan Ipad ook omgaan met Office documenten?
Antwoord: Ja, er zijn verschillende apps die om kunnen gaan met Microsoft Office bestanden. Alle leerlingen hebben een Office 365 account. 

Vraag: Hoe loopt het met de verzekering van de iPad bij beschadiging door eigen schuld, beschadiging door ander, diefstal? 

Antwoord: De iPad wordt niet collectief verzekerd. Er zijn al heel veel gezinnen die een verzekering hebben waarbij digitale apparatuur gedekt is. Bovendien zal niet iedereen een verzekering noodzakelijk vinden. Aangezien een gebroken beeldscherm bij een iPad meestal niet gerepareerd kan worden (dit kan alleen als het frame niet verbogen is) en dus resulteert in een aankoop van een nieuwe iPad kan het nuttig zijn om zelf een verzekering af te sluiten.

Vraag: Hoe kan de iPad het best beschermd worden?
Antwoord: Er zijn heel veel verschillende beschermhoezen te koop. Op dit moment is de STM Bags Dux onze favoriet.

Vraag: Mogen er (onbeperkt) spelletjes gedownload worden?
Antwoord: Ja hoor. De school houdt wel een oogje op de leeftijdsgrens van de geïnstalleerde spellen.

Vraag: De temperatuur van de iPad (en lader) wordt soms erg hoog, is dit normaal?
Antwoord: Dit mag incidenteel voorkomen. Als de iPad steeds erg warm wordt dan moet er naar gekeken worden.

ROQUIN