'Ik en de ander' centraal tijdens 1e méérweek brugklas

vr 09.11.18

Dit thema kwam terug in lessen over o.a. verkeersveiligheid, social mediagebruik en de LOB les.

Afgelopen week werd de eerste periode van het schooljaar op Metameer jenaplan Boxmeer afgesloten met een méérweek. Tijdens deze week kijken leerlingen terug op de afgelopen periode, maar ook vooruit naar wat komen gaat. Bij alle activiteiten stond de relatie van de leerling met zichzelf, de ander én de wereld om zich heen centraal.

De brugklassen gingen naast de toetsen aan de slag met het project 'Ik en de ander'. Dit thema kwam terug in lessen over verkeersveiligheid, social media/online gebruik en de LOB les waarin ze zichzelf en hun klasgenoten beter leerden kennen. Ook was er aandacht voor natuureducatie in het Brestbos en voor cultuur tijdens workshops African Dance, zang en muziek. De culturele workshops werden afgesloten met een voorstelling. In de Franse les tekenden de eerstejaars een strip en in de bibliotheek stond een schrijversbezoek van Margje Woodrow gepland. Een leuke week waarin de leerlingen veel over zichzelf en hun omgeving geleerd hebben! Djint (12) en Olivia (12) kunnen dat beamen: "wij vonden de workshop Afrodance het leukste". "Zo'n méérweek is leuk om te doen, maar zulke activiteiten mogen ook door het jaar heen georganiseerd worden!".

Laatste nieuws

  • In het epicentrum van ontdekkingen en innovatie, NEMO Science Museum, was woensdag 17 april de finale van de STEAM Cup Challenge.

  • De brugklassen en derde klassen hebben meegedaan aan een gedichtenwedstrijd van het Comité 4 en 5 mei van Boxmeer. Leerlingen schreven een gedicht rond het moeilijke thema oorlog, verzet en...
  • Meisjes en vrouwen kiezen weinig voor technische beroepen. De vooroordelen bestaan nog steeds: techniek is meer voor mannen, het is moeilijk of het is vies werk. Daarom organiseert MSD Animal Health...
  • In de derde méérweek stonden er verschillende activiteiten op het programma. Naast een aantal toetsen hadden leerlingen een practicum biologie, waar ze zeer precies en geconcentreerd aan gewerkt...
  • In de derde méérweek van jn2 stond het thema vrijheid centraal. Aan dit project werken de vakken geschiedenis, Nederlands en kunst & cultuur mee. Leerlingen bezochten het Oorlogsmuseum, kregen een...
  • Verschillende projecten, activiteiten en enkele toetsen stonden op het programma in de derde méérweek van jn1. Bijzondere mensenJn1a heeft in de méérweek het project bijzondere mensen afgesloten. De...
  • Met behulp van een micro:bit, een minicomputer, hebben vmbo-leerlingen van Metameer jenaplan Boxmeer een oplossing bedacht voor het ‘huis van de toekomst’.

  • Op zondag 24 maart organiseerde het 4 en 5 mei comité Nijmegen in samenwerking met Doornroosje alweer de 5e editie van het Freedom 'S Cool Festival. Aan het Freedom 'S Cool Festival deden dit jaar een...
  • Na de schoolrondes volgden vrijdag 22 februari de regionale rondes van de Junior Speaking Contest.

  • Deze vraag moesten vierdejaars tg-leerlingen voor zichzelf onderzoeken. Over welke kwaliteiten en vaardigheden moet je beschikken in die baan? Welke opleiding moet je daarvoor volgen? De antwoorden...
  • Gisteren hebben we meer dan honderd groep 8-leerlingen verwelkomd voor onze tweetalige Masterclasses in Boxmeer. Alle leerlingen deden mee aan drie lessen: English (of course), maar daarnaast ook...
  • 'What makes the world go round?' Dat is dit jaar het thema van de Junior Speaking Contest; een spreekwedstrijd voor tweede- en derdeklas leerlingen van tweetalig havo/vwo. Op dinsdagmiddag was het...
ROQUIN