Méérweek 4 JN1

ma 09.07.18

Het einde van het schooljaar hebben de brugklassers samen gevierd in de laatste projectweek. Ze gaan ‘over de brug’ en worden tweedejaars. Zo heette ook het mentorproject deze periode. In dit project hebben de leerlingen teruggeblikt op dit schooljaar en samen vooruitgekeken naar het komend schooljaar. Ze hebben elkaar complimenten gegeven, een collage gemaakt van hun schooljaar en ze hebben een viering voorbereid met alle brugklassen. Hierin namen ze het podium in met de klas. Dit kon met een dans, lied, toneel of andere voorstelling. In ieder geval presenteerden ze zich als klas en gingen ze samen over de brug naar het tweede leerjaar.

Verder is het gezamenlijke ontbijt voor de laatste schooldag voorbereid en hebben de leerlingen een presentatie voorbereid voor de nieuwe mentor over zichzelf. Tot slot is ook het kamp in het begin van het nieuwe schooljaar alvast besproken. Dit zorgde voor veel enthousiasme bij de leerlingen.

Naast het mentorproject stonden de individuele gesprekjes centraal tussen de mentor en leerling. Er was nog een laatste toets van geschiedenis en er waren mooie projecten van Nederlands (over volksverhalen) Mens & Maatschappij (Ontdekkingsreizen) en burgerschap (Mensjesrechten). Tot slot hebben de leerlingen dinsdagmiddag een sportief brugklastoernooi gehouden met diverse sportwedstrijden en zijn de leerlingen een dagje naar Den Bosch gegaan. Hier hebben ze een Middeleeuwse stadsspeurtocht gedaan en hebben ze het Noord Brabants Museum bezocht. (met o.a. een rondleiding door de tentoonstelling ‘A Chinese Journey’). Het was een mooie afsluitende projectweek! Nu genieten van een welverdiende zomervakantie en dan op naar leerjaar 2!

Kunstvak performances van JN1e, JN1f en JN1g

Dinsdagavond was het resultaat te zien van 10 weken leren, ontdekken, experimenteren en vallen en opstaan. Drie klassen hadden ieder hun eigen creatieve voorstelling gemaakt, geïnspireerd op de theatervoorstelling in week 4.1. Leerlingen konden verdieping zoeken in expertlessen over decor, animatie of muziek.

JN1g trapte af met een verhaal van een gezin waar ruziënde broers tot een gevecht kwamen op vakantie. Een stopmotion animatie vertelde een deel, acteerwerk deed de rest. Toevoeging van muziek maakte het een dynamisch en rijk geheel.

JN1e voegde de verschillende disciplines mooi samen. Leerlingen zongen, hadden de kostuums zelf gemaakt en toonden een animatie als afsluiting.

JN1f sloot af met een reis rond de wereld. Zes korte stukken waarin iedere keer een land centraal stond: van helikoptercrash naar schipbreuk, van geld verdienen in China naar het noorderlicht kijken in Noorwegen. Ook hier muziek, dans, toneel en decor dat samen een spannende reis lieten zien.

Een bomvolle zaal ouders liet maar weer blijken hoe betrokken iedereen was en hoe leuk de leerlingen het vonden hun harde werk aan ouders te tonen. Na een intensieve periode was het een zeer geslaagde avond.

Laatste nieuws

ROQUIN