Nieuws
Met behulp van 3D print technologie en de Micro:bit hebben leerlingen in duo’s een prototype bedacht waarmee leerlingen en docenten anderhalve meter afstand tot elkaar bewaren. De leerlingen van tg3 hebben het 1,5-meter-project afgerond met een presentatie voor Berita Cornelissen (rector) en Joep Gilissen (teamleider). In de presentatie hebben ze het proces van de ontwerpcyclus laten zien.
Leerlingen voelden zich echt uitgedaagd. Ze mochten zelf technologische oplossingen bedenken hoe leerlingen en docenten op school voldoende afstand tot elkaar kunnen bewaren. Leerlingen leren complexe vragen te analyseren, actie ondernemen, creatief denken en probleemoplossend werken; vaardigheden die ze nodig hebben in het vervolgonderwijs en op het werk.
Leerlingen waren zichtbaar gespannen voor hun presentatie. Maar de motivatie om een goed product af te leveren was groot. Een pluspunt van deze vorm van onderwijs is dat leerlingen hun eigen leerproces doorlopen. Bij iedere stap van dit proces konden leerlingen punten behalen en dat stimuleerde hun zelfvertrouwen.
De teruggekregen feedback gaan leerlingen gebruiken in het nieuwe project “Super trots op jou!” dat zij in opdracht van Weemen (Web | Print | Promo) gaan doen.