Nieuws

TeTo-leerlingen presenteren praktijkproject Laarakkers

Op dinsdag 9 november 2021 hebben de 4e jaars TeTo-leerlingen het project Laarakkers afgerond op locatie.

Werken aan levensechte opdrachten, die regionale bedrijven aan onze leerlingen voorleggen. Dat doen we bij het vak Technologie & Toepassing (TeTo). Het vraagt om creatief denken, plannen, uitwerken, samenwerken en presenteren. Laarakkers Nederland had zo’n concrete opdracht voor onze vierdejaars tg-leerlingen in Stevensbeek.

Laarakkers (sloop en asbest) wil graag jongeren enthousiasmeren voor hun bedrijf en hun branche. Onze tg4 leerlingen hebben hier een advies voor uitgewerkt, ter ondersteuning prototypes gemaakt en het geheel gepresenteerd aan Martin Derks en Sandy Graat op het kantoor van Laarakkers in Boxmeer.

De leerlingen hadden diverse oplossingen bedacht, zoals;

  • 3D geprinte legosteentjes in combinatie met een lego sjofel, om basisschoolkinderen spelenderwijs kennis te laten maken met diverse werkzaamheden van Laarakkers. Deze zouden als lespakketje aangeboden kunnen worden.
  • Een promotievideo waarin diverse gevraagde beroepen in voorbij komen. Deze video was afgestemd op social media en de betreffende doelgroep.
  • Een uitleg over het gebruik van TikTok video’s en wat de meerwaarde voor Laarakkers kan zijn.
  • Een visitekaartje met daarop een QR code. Als je deze scant, kom je in een 360 graden rondleiding van het machinepark.

Jeroen Weerts, docent en coördinator TeTo: ‘Ik ben erg trots op deze leerlingen. Fijn dat Laarakkers zo enthousiast is over de behaalde resultaten. Zij gaven onze leerlingen een positieve terugkoppeling. Ook gaven zij aan de nieuwe inzichten zeker te gaan gebruiken. Een mooier resultaat kunnen we niet wensen. Mogelijk volgen hier vervolgopdrachten uit voor onze 3e jaars TeTo leerlingen om deze adviezen verder uit te werken.

Enthousiasme van beide kanten is wat we als school willen bereiken met deze levensechte opdrachten. Een krachtige leeromgeving waarin bedrijven en leerlingen van elkaar kunnen leren.

← Terug naar overzicht